Zaterdag

1 augustus 2015 - Rauris, Oostenrijk

IMG_3296IMG_3299IMG_3304IMG_3308

Vandaag ook weer een mooie dag en omdat er morgen zo'n dikke 1.000 km gestuurd moet worden, ditmaal dicht bij het hotel gebleven. Vanuit m'n hotelkamer kijk ik op de Hochalmbahn uit dus ik hoefde de auto niet eens te pakken. Met de gondel naar het bergstation Hochalm en van daaruit gaan wandelen naar de Schwarzwand, onder andere langs een meer dat gebruikt wordt om in de winter de sneeuwkanonnen te voorzien van water, die dat dan weer omzetten in sneeuw.

IMG_3309IMG_3324IMG_3336IMG_3347IMG_3353

Het pad naar de Schwarzwand is een stuk minder lastig dan dat van gisteren. Toen smal en glibberig nat, nu grotendeels breed en droog, ook wel eens lekker. Met onderweg een mooi uitzicht op de Großglockner uiteindelijk de top bereikt. Ook hier een filmpje gemaakt, de flitsen worden veroorzaakt door rondvliegend gespuis wat ook weer opduikt met mooi weer.

IMG_3349IMG_3364IMG_3375IMG_3377

Na genoten te hebben van het uitzicht weer naar het dorp teruggelopen.

Straks de koffers maar alvast pakken, zodat ik morgen bijtijds kan gaan rijden.