Vrijdag

31 juli 2015 - Hohe Tauern National Park, Oostenrijk

IMG_3223IMG_3234IMG_3240

Voor vrijdag stond de hele week al aangeven dat het een mooie dag zou worden en jawel, toen ik 's-morgens van m'n balkonnetje keek zag ik bergen in de verte die ik de hele week nog niet gezien had. Dus vlug insmeren, rugzak inpakken en op pad. Aan het eind van het Raurisertal ligt de tolweg Kolm-Saigurn een mooi uitgangspunt voor bergwandelingen. Niet zo bekend maar des te rustiger.

Doel van de tocht was de Bockhartscharte en ik weet niet wat het is op de kaart lijkt het altijd maar een klein stukje maar na ruim een uur wandelen kreeg ik de top (de middelste van de drie bulten op de laatste foto) pas in zicht. Pff wat een eind nog.

IMG_3245IMG_3254IMG_3258

Het uitzicht onderweg op de Goldberggruppe was schitterend (filmpje!) en de bult die ik wilde beklimmen werd almaar groter. Onderweg uiteraard koeien, maar ook paarden en een murmeltier (maar dat mormel was helaas te snel voor mijn fototoestel).

IMG_3278IMG_3264IMG_3260IMG_3267IMG_3279

Het laatste stukje, een geweldig uitzicht, en weer terug naar de auto gewandeld. Morgen wordt tevens een mooie dag voorspeld dus dan ga ik waarschijnlijk ook wel wandelen. De laatste dag hier al weer.